ISUVZ zdravotníctvo

A.V.I.S. - International Software Distribution & Servis, s.r.o.

 

Informačný systém ISÚVZ predstavuje významný prínos pre skvalitnenie činnosti Úradu verejného zdravotníctva SR a 36 Regionálnych úradov verejného zdravotníctva v rámci celej Slovenskej republiky pre oblasť kontroly a ochrany zdravej výživy a oblasť administratívno-organizačnú. Prevádzkovanie centrálnej databázy s možnosťou vzdialeného on-line prístupu z celej republiky.

 

V rámci zavedenia informačného systému do prevádzky sa podstatne zlepšil zber údajov, skvalitnila práca, vyhodnocovanie výsledkov a zlepšila informovanosť pracovníkov na Úrade verejného zdravotníctva SR ako aj na jednotlivých regionálnych úradoch v SR pre oblasť kontroly a ochrany zdravej výživy . Systém umožňuje za celé územie SR on-line evidenciu, spracovanie a vyhodnocovanie údajov pre sledovanie hygienickej situácie v potravinárskych prevádzkarňach, sledovať a vyhodnocovať dáta o kvalite zdravotnej neškodnosti potravín, dáta o kvalite vody v potravinárskych prevádzkarňach. Umožňuje evidencie o vykonaných kontrolách a odberoch vzoriek, poskytuje prehľady a vyhodnocovanie odberov, vzoriek, mikroorganizmov, cudzorodých látok, inšpekcií, prehľady kontrolovaných prevádzok. Podporuje možnosti pre zvýšenie bezpečnosti potravín a kozmetických výrobkov.

 

V oblasti administratívno-organizačnej zabezpečuje Úrad verejného zdravotníctva množstvo úloh a povinností, ku ktorým patrí napr. vydávanie rozhodnutí hlavného hygienika SR, procesné zabezpečenie a organizáciu zriaďovania komisií na preskúšanie odbornej spôsobilosti a vydávania osvedčení o odbornej spôsobilosti s pôsobnosťou pre celú SR, kde Úrad verejného zdravotníctva SR zriaďuje komisie na preskúšanie odbornej spôsobilosti a vydáva osvedčenia o odbornej spôsobilosti pre:

  1. kvalitatívne a kvantitatívne zisťovanie faktorov životného prostredia a pracovného prostredia na účely posudzovania ich možného vplyvu na zdravie,
  2. hodnotenie dopadov na verejné zdravie alebo hodnotenie zdravotných rizík zo životného prostredia,
  3. činnosti vedúce k ožiareniu podľa § 45 ods. 2, 3 a 7,
  4. uvoľňovanie rádioaktívnych látok a rádioaktívne kontaminovaných predmetov a materiálov, ktoré vznikli alebo sa používali pri činnostiach podľa písmena c), spod administratívnej kontroly podľa § 45 ods. 5,
    činnosti dôležité z hľadiska radiačnej ochrany podľa § 45 ods. 4,
  5. odber vzoriek zo životného prostredia a z pracovného prostredia na účely kvalitatívneho a kvantitatívneho zisťovania faktorov životného prostredia a pracovného prostredia,
  6. prevádzkovanie balzamovania a konzervácie.

 

 

Prínos ku skvalitneniu činnosti inštitúcie

Prevádzkovanie centrálnej databázy s možnosťou vzdialeného on-line prístupu z celej republiky poskytuje najmä nasledovné benefity:

  • okamžité aktuálne informácie v celom rozsahu pre všetky RÚVZ v celej SR
  • možnosť interaktívneho dostupu do systému aj pre ľubovoľné ďalšie autorizované subjekty, napr. MZ SR, ďalšie rezorty a organizácie
  • výrazné zníženie nákladov na prevádzku, servis, upgrade, ap. (personálne, finančne)
  • neporovnatelne vyššia spoľahlivosť a stabilita prevádzky systému oproti prevádzke pôvodného riešenia

K ťažiskovým výstupom zavedenia systému do prevádzky patrí:

  • zavedenie elektronickej agendy podľa platnej legislatívy
  • zavedenie centrálnej správy elektronických dokumentov
  • zavedenie centrálnej registrácie potravinárskych zariadení a prevádzkarní v SR
  • zavedenie centrálnych registrov fyzických, právnických osôb a živnostníkov a centrálnych čísleníkov
  • trvalé uchovávanie informácií z kontrolných činností a ich vyhodnopcovania
  • unifikovaná správa tlačových výstupov
  • unifikovateľnosť a flexibilita systému na zmenové aktualizácie (legislatíva, dokumentácia, prehľady, výbery, ap.)

 

 

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie.